joi, 2 septembrie 2010

Batran, dar cu minte tanara

Era dimineata, in jur de ora 10:30 cred. Ma intorceam de la restante, posomorat, ma urc in traseu si ma holbez pe geam ca de obicei. La cateva statii mai tarziu se urca un batranel, ma intreaba politicos daca locul de langa mine este liber, ii spun ca da, se aseaza langa mine si sta linistit. La un moment dat apar cei de la control RATC, verifica biletele, trece unul din ei pe langa noi si mosuletul foarte convins pe cuvintele lui spune: "sa va ia dracu ca altceva nu stiti sa faceti". Si brusc mi se insenineaza ziua. Pana am ajuns la gara am realizat ca nu toti 'bosorogii' de pe strada sunt arsi in cur de timp.
Daca-mi aduc bine aminte zicea ca are 82 de ani si ca ar face tot posibilul pentru "tinerii astia slabi", care nu fac nimica bun pentru tara in care s-au nascut, ca stiu doar sa faca galagie. "As da jumate din pensia mea taica, numai sa stiu ca se desteapta si ca raman sa munceasca si sa invete aici. Merg la proteste si fac galagie si arata cu degetul, dar nimeni nu are curajul sa intre peste nemernici sa-i dea jos..sa nu ne mai scuipe in cap cand vor ei..", cred ca a fost cel mai bun discurs 'ever'. Ii dadeam dreptate in tot ce spunea. Am coborat la gara dupa o intreaga discutie despre politica, democratie, URSS si alte 'tampenii', dupa care ma saluta politicos si pleaca.

Unde vreau sa ajung cu toata povestea asta...?
In primul rand, omul asta are mai multe 'cojones' decat aveti majoritatea dintre voi... nu cred ca o sa mai vad prea curand un varstnic care sa mearga de partea tinerilor, nu a mosnegilor.
Si in al 2-lea rand, defapt este mai mult 'un sut in cur'... cand dracu mergem cu un scop la Bucuresti si sa facem ceva, nu numai galagie si mizerie dupa noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu